11-03 Taupo naar Whakapapa

11 maart 2018 - Taupo, Nieuw-Zeeland

11-03 Taupo naar Whakapapa

Gisterenavond besloten om op de terugweg (en dat is ons geval: woensdag ‘moeten’ we weer met de ferry om 08.00 uur vanuit Wellington weer naar Picton), Whakapapa weer aan te doen.

Het nationale park met de actieve vulkanen. We weten daar nog een paar mooie wandelingen vanuit de camping. Op heel veel campings kun je niet vanuit de camping gaan wandelen of doe je het wel dan heb je de eerste 10 km niet echt iets interessants, dus naar Whakapapa want daar kan het wel en waan je je woonachtig in de bush.

Tessa aan het stuur: vanuit de camping naar de oevers van Taupo gegaan om daar lekker rond te wandelen in de bewoonde wereld en de winkeltjes te beloeren. Enorm veel outdoorwinkels. De NZ’ers zijn erg veel met sport bezig: wandelen (tracken/hiken), runnen, fietsen, zwemmen et cetera.

Op het meer zagen we ook nog twee watervliegtuigen landen en opstijgen. Het duurt even voordat ze vaart hebben (de motor loeit dan heel erg) en dan klimmen ze langzaam uit het water en nemen de vlucht. Je kunt als toerist dan (betaald, het is geen service van de VVV) aan boord gaan om de actieve vulkanen te bewonderen.

Na een uurtje op een terrasje neergestreken (Mirjam & Annemarieke!!) en 2 flat whites en 1 hot chocolat besteld. Een flat white is een soort cappucino maar dan een stuk minder schuim en meer koffie. Op het schuim stond de afbeelding van het nationale symbool: de varen. Dit is de varen als onderdeel van de boomvaren.

Twee uur rijden met Tessa aan het roer, die uitstekend rijdt, aangekomen in Whakapapa. De camper geinstalleerd: elektriciteit aansluiten (check: doet de koelkast het?), waslijntje enzovoorts.

De zware stappers aangedaan, de veldflessen gevuld, de rugzakken voorzien van materialen voor de inwendige mens en warme kleding (want in de bergen weet je het nooit). De wandeling ‘ Silico falls’ gemaakt: bergstromen, wet-lands, uitzichten. Kortom het was de moeite waard en het weer zeer goed.

Bij terugkomst de stappers weer laten uitdampen op de motorkap en ‘chillen’. Kees heeft beslag gemaakt voor het avondeten: pannenkoeken. Maria maakt dan gewoontegetrouw de heerlijke en volledige salade: vitamientjes. En dan natuurlijk de noodzakelijke afwas. Maar dat is geen straf in de gezellige gezamenlijke keuken.

Nu (20.15 uur): Maria lekker aan het douchen en Tessa heeft weer beslag gelegd op het bad, dus dat zal wel even duren.

Morgen weer verder, maar eerst nog een mooie wandeling maken. Misschien Levin??

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Antje:
    Heerlijk op een terras!!
    Wat wandelen jullie ongelooflijk veel! Hebben jullie weleens een rustdag?
  2. Nel Mul Brinkhuis:
    11 maart 2018
    De cappucino was in Zanzibar ook meer melkachtig! Leuk dat jullie zo van de natuur genieten! En Kees, jij zal wel verwend worden door de dames! Al weer terug naar zuider
    Eiland! Groeten van Jos en nel!
  3. Kees en Maria Dekker Brinkhuis:
    11 maart 2018
    Annemarieke: we wandelen idd veel, dat valt onder de rustdagen. Een rustdag heeft een kortere wandeling.
    Nel: we zijn nog op het Noordereiland, maar woensdag varen we weer over van Wellington naar Picton.