28-02 Van Abel Tasmanpark naar Picton

1 maart 2018 - Picton, Nieuw-Zeeland

28-02 Vandaag die mooie streek verlaten: het Abel Tasman National Park. We hebben de afgelopen nacht volop regen gehad, maar het werd droog toen we vertrokken op weg naar Picton. Vanuit Picton gaan we morgen (08.00 uur) de oversteek maken naar Wellington, het Noordereiland. In het park is men overigens bezig om de vogels te beschermen tegen de door de maori's en Engelsen ingebrachte uitheemse dieren. Zoals ratten en hermelijnen. Deze actie staat bekend onder de naam Janszoonactie. Janszoon is het patroniem van Abel Tasman: zijn vader heette Jan. Dus dan wordt je naam: Abel Jansz Tasman. Ander voorbeeld Joop Theon Dekker of Wiebe Jansz Dekker en de andere broers. De zusjes doen het dan met b.v. Judith Theodr Dekker. Of binnen de Brinkies: Guus Jansz(oon) Brinkhuis.

01-03 Vandaag vroeg opgestaan: 06.00 uur want we moeten op tijd bij de boot zijn die ons naar Wellington gaat brengen.

1. Tineke:
    1 maart 2018
    We lazen in de krant dat er een konijnenplaag is in NZ. Ze willen deze bestrijden door een virus in te spuiten.
    Jullie gaan nu het 2e deel van de vakantie in. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen op ‘t Noordereiland.
  2. Marion:
    1 maart 2018
    Ja ik heb dat ook gelezen van de konijnenplaag. Hadden ze ook niet ooit expres een ziekte onder konijnen in Australie verspreid die toch ook in Europa kwam? Iets van automospose (helemaal verkeerd gespeld!). Ik ben ook benieuwd naar jullie nieuwe ervaringen.
    Ik heb het nog even nagevraagd van Donald. Maar hij gaat dit weekend weg voor 2 weken naar Australie en doet daar ook een wedstrijd. Rond 11 maart gaat hij naar NZ naar het Noordereiland waar jullie nu naar toe gaan en heeft daar dan op 25 maart een wedstrijd thriatlon sprint. Tess zal wel weten wat dat inhoudt. Ik heb me er niet zo in verdiept. Hoe lang blijven jullie op t Noordereiland? Was t niet tot 12 maart of zoiets? Vlgns mij lopen jullie elkaar net mis denk ik. Heel veel plezier nog. Echt een mooie reis! Daar zullen jullie vast hele mooie herinneringen aan overhouden.
  3. Kees en Maria Dekker Brinkhuis:
    2 maart 2018
    Dank voor je reactie Marion. Volgens mij was die konijnenziekte zoiets als Myxomatose (??), Wij gaan weer 'scheep' op de 14e naar het zuidereiland.