Franz Josef - glacier

19 februari 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

19-02 Op tijd opgestaan, waarschijnlijk want het horloge van Maria is gestopt: batterijtje leeg. Een paar boodschappen, voltanken, geld tappen en rijden maar.

Aangekomen na 300 km van Wanaka in Franz Jozef-Glacier. Frans Jozef (de naam is gegeven door ene Von Haast - een ontdekkingsreiziger). Er is zelfs een plaats met deze naam: Haast. Zover zijn wij Dekkers of Brinkhuizen niet gekomen.

We zijn begonnen aan de beroemde Westkustweg. Een van de aanraders, zie de vele reisverslagen. Maar .... het is idd erg mooi en niet gelogen.

Een prachtige tocht onder andere langs de woeste kust. Met enorme golven en aangespoelde boomstammen.Veel haarspeldbochten, sturen en dan niet te snel weer naar beneden. De automaat van de camper loeit als we weer opstijgen. Grappig is hier dat er over de vele, vele ruige rivieren bruggen liggen van diverse ontwerpen. Dat is niet het grappige, maar het grappige is wel dat er slechts 1 autobreedte overheen kan. De bruggen-aankomers hebben per brug wisselend voorrang.

Het KIWI-holidaypark overtreft onze verwachtingen en doet haar naam eer aan: Rainforest. Het doet sterk denken aan een lodge in de rimboe.(herinneringen aan Suriname - Mount scenery op Saba - Kenia).

Er wordt de komende dagen heel slecht weer verwacht, met orkaankracht. Ik weet niet of wij er last van zullen hebben. Het kan wel roet in ons eten gooien want morgen willen we gletsjer Franz Josef bereiken. Eerst maar een nachtje goed slapen en is misschien onze spierpijn voorbij. Want die is er wel degelijk.

1. Daphne:
    19 februari 2018
    Jullie kampeerplek klinkt mooi en doet me denken aan Vancouver Island. Daar stond je ook echt in de rimboe te kamperen tussen de hoge bomen.
    Hopelijk valt het slechte weer mee.
    Zetten jullie er ook weer wat foto's op?
  2. Mirjam Dekker:
    19 februari 2018
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben, heb net jullie verslag aan mama voorgelezen. Ze is ook zo blij voor jullie:)) Hopelijk gaat het slechte weer aan jullie voorbij. Mogen we ook wat foto's zien van de binnenkant van de camper?
    x Jezus
  3. Kees en Maria Dekker Brinkhuis:
    19 februari 2018
    DE fotos' zijn licht problematisch: Tessa slaagt erin om ze op mijn apple te zetten en ik nog niet. Gisterenavond geprobeerd, maar toen stond mijn computer op het bureaublad vol met 600 foto's die ik weer moest verwijderen. :-)
  4. Tineke:
    20 februari 2018
    Jullie hebben al heel veel mooie dingen gezien en gedaan! Goed dat je er verslag van maakt! En wat mooi ook dat je het succes van je dochter zelf meemaakt! ‘n Stoere meid hoor!
  5. Tineke:
    20 februari 2018
    Bedankt voor de foto’s! (Peter)