15-03 Kaikoura - Peninsula Walkway

15 maart 2018 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

15-03 Na een frisse nacht, een lekkere warme douche en een heerlijk ontbijt opnieuw de wandelschoenen aangetrokken want we gaan het schiereiland van Kaikoura rondwandelen.

In vroegere tijden was Kaikoura een eiland maar door de aardverschuivingen is het aan het Zuidereiland vast komen te zitten. Tussen haakjes: wel miljoenen jaren geleden. In het dorp nog een cadeautje aangeschaft voor Maria: een jaden hangertje, waarmee de verbondenheid met Tessa afdoende geregeld is.

Tja, het wordt voor de lezer misschien vervelend maar de wandeling – De Peninsula Walkway - (circa 5-6 uur) was magnifique. Prachtige kustpartijen en vergezichten, die de bochten om weer fraaier werden. De toppunten waren de zeeleeuwen: tientallen groepen die op armlengte van je af liggen te zonnen en aan het spelen in het water. Een zeeleeuw is overigens te onderscheiden van de zeehond, doordat de leeuw oortjes heeft. Je blijft er naar kijken, je krijgt er niet genoeg van. Maar opletten blijft geboden, want het zijn wilde dieren ondanks de hoge aaibaarheidsfactor.

Na de wandeling heerlijk in de hot-tub van de camping gelegen en de vermoeide spieren laten ontspannen.

Morgen terug naar ons startpunt Christchurch en dan ….. zit de koek erop met de camper.

Maar de koek is nog niet op, want we gaan pas zondagmiddag weer op weg naar het Europese. Tot die tijd heerlijk de camper leegruimen. Zaterdag wordt hij opgehaald en daarna gaan we Christchurch weer bezoeken, want we zijn er nog steeds niet uitgekeken. Bij voorbeeld de botanische tuinen.

1. Daphne:
    15 maart 2018
    Wat hebben jullie een hoop gedaan / heerlijk hoor!!!!
  2. Jolanda:
    15 maart 2018
    En dan zo meteen al die foto s uitzoeken, waar was wat .....
    dan beleef je het opnieuw
    goede reis terug
  3. Kees en Maria Dekker Brinkhuis:
    16 maart 2018
    Ja inderdaad veel gedaan en straks de reis opnieuw beleven bij het doornemen van de foto's.
    Inmiddels zijn we weer in Christchurch,
  4. Tineke:
    16 maart 2018
    Veel plezier nog de laatste dagen!
    Wij zijn erg benieuwd naar de foto’s!