16/17 -03 Christchurch --> Nederland

17 maart 2018 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

17-03 Het is zaterdagmorgen.

Gisteren aangekomen vanuit Kaikouri. Onderweg nog even naar de zee (oceaan) gekeken en daar zagen we toeristenboten midden op het water, waarbij veel dolfijnen een 'show' gaven. Ze mogen niet gelokt worden met voer want dat zou het ecologisch evenwicht verstoren. Opvallend is dat de NZ'ers zich aardig aan de regels houden. (Criminaliteitscijfer ligt dan ook heel laag). Tessa en Maria hebben zelfs nog 2 walvissen (potvissen) gezien die bovenkwamen en weer (ten) ondergingen. Spectaculair.

Vandaag wordt de camper om 11.30 uur opgehaald door de eigenaar. Hopelijk hebben we de camper goed behandeld? Je weet maar nooit of ze een krasje kunnen ontdekken?

Morgen de 18e gaan we om ongeveer 19.00 uur de lucht in naar Dubai (19 uur vliegen) daarna 'uitrusten' van de reis en een paar later op weg naar Amsterdam (9 uur vliegen).

Tja: het zit er bijna op. Maar wat een land!! En fijn dat we nu weten waar Tessa zich ophoudt. We kunnen nu de aanstaande verhalen beter volgen.

1. Tante Antje:
    16 maart 2018
    Ook wel weer fijn dat jullie deze kant op komen! Veilige reis!! 🍀
    Tess, kom je echt niet mee? 😘
  2. Mirjam Dekker:
    17 maart 2018
    Ja geniet nog maar lekker van dr laatste momenten en van elkaar😉😘
  3. Judith:
    17 maart 2018
    Kees en Maria Wat heerlijk dat wij mochten mee genieten van jullie ongelofelijke reis. Een hele goede terugreis en hopelijk te snel.
  4. Nel Mul Brinkhuis:
    18 maart 2018
    Leuk al jullie verhalen te hebben gelezen! We raken steeds enthousiaster! Veel Natuurschoon en weinig criminaliteit! Goede reis home!
  5. Peter Strik:
    18 maart 2018
    Heb vandaag jullie prachtige verhaal gelezen. Onze dochter woont 8 jaar op het Noorder Eiland. Voor enkele jaren geleden waren wij voor 3 maanden daar en hebben toen ook een grote reis gemaakt .
    Ik heb daar een verhaal over geschreven. Als jullie daar interesse in hebben zou ik dat jullie kunnen toesturen.