01/02/03-03 Herfst in Nieuw Zeeland - Wellington - Levin

2 maart 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

01-03 De herfst is gestart in NZ.

Vandaag naar het Noordereiland. Vanmorgen in alle vroegte in Picton opgestaan (06.00 uur) om op tijd in de rij te staan voor de overtocht. Tessa heeft op internet zowel de heenreis als de terugreis via internet geboekt. Wel erg handig zo'n ICT-deskundige in de camper. Op de meeste campings is voldoende internet om het blog te kunnen schrijven, je e-mail te checken en de laatste nieuwtjes te weten.

De boottocht is een avontuur te noemen. Onderweg diverse keren een school (??) dolfijnen gezien en een enkele zeehond. We hadden zonnig weer, dus we hebben veel aan dek gestaan: de reis startte om 08.00 uur en arriveerden in Wellington (= Noordereiland) om ongeveer 12.00 uur. Het is bijna een cruise. Weer aan land zijn we Wellington ingegaan. Een zeer moderne stad (circa 200.000 inwoners) met enorme cultuuruiitingen: van performances tot parken en beelden. Heel fijn om daar rond te wandelen.

Na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we weer gestart en op weg gegaan naar Levin (circa 120 km). Uit te spreken als Leffin.

02-03 Eten, slapen en de volgende dag verder naar het nationaal park Tongariro (circa 250 km vanaf Levin). Tessa weer geregeld voor 2 nachten vanaf internet. Aangekomen is de camping vol, dus wij blij met onze reservering. Morgen met de shuttle naar het startpunt van onze vulkaan-wandeling.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marc:
    2 maart 2018
    Vandaag weer even de blogs gelezen. Jullie mooie verhalen zijn weer een bevestiging van de wens Nieuw Zeeland ook zelf eens te bezoeken. Nog veel plezier. Groet de YMY'S