04-03 Tongariro national park

4 maart 2018 - Turangi, Nieuw-Zeeland

04-03 Vanmorgen gewekt door het mooie weer. We hebben steeds enorm geluk met het weer, want het is een groen land en groen betekent.... regen.

Onze voorbereidingen getroffen voor de 'wandeling' (ik noem het vaak een mars). Op tijd vertrokken voor onze wandeltocht naar de vulkaanmeren. De voorbereidingen houden in: der rugzak gevuld met warme kleiding, regenkleding, lunch en voldoende water. Natuurlijk ook de zonnecreme niet vergeten, want de zon in NZ is enorm sterk. Weten we het nog de ozonlaag in NZ? Gelukkig sluit die zich weer.

De wandeling omvatte onderweg na een uur een prachtige waterval en dan weer verder....  Na ruim 2.5 uur wandelen (wat is wandelen?) en behoorlijke stijging een schitterend uitzicht over 2 kratermeren, de Tama Lakes. En dan weer terug. Dan kan na afloop het heerlijkste biertje of wijntje niet ten het koele kraanwater op.

Zoet water is overigens geen probleem in NZ, ze hebben het in overvloed. Misschien in de toekomst een exportproduct, naast de kiwi's, schapenvlees en melkproducten?

Morgen laten we Whakapapa achter en vertrekken richting het Noorden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tineke:
    4 maart 2018
    Een stevige “mars” naar omhoog en dan sneller naar beneden dat is een goede training.
    Weten jullie nog hoe snel we weer beneden waren (glacier noir) toen de hemel zwart werd? Net op tijd weer beneden met de kleine Tessa oa.
    Peter en Joost hebben deze keer een eigen stand op de beurs in Utrecht.
  2. Zoon:
    4 maart 2018
    Als je daar naarboven reist:
    Hamurana springs! Kom je langs. Zoetwaterbronnen, glashelder.
  3. Corrie:
    4 maart 2018
    Jullie zien en doen prachtige dingen. Ben heel benieuwd naar de foto's. Organiseren jullie een foto avond op TV bij jullie thuis? Zou heel leuk zijn.