25& 26-02 Nelson/27-02 Marahau

25 februari 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

25-02 Wat een prachtige dag en wat een uitzicht vanuit de camper: in de verte de zee en de golven en verderop de bergen van het Tasman-natuurreservaat. Tasman, de 1e ontdekker, maar die er verder geen interesse in had voor de VOC. Tasman wordt veel genoemd in NZ. Uit te spreken als Ebel Tesmen. Wij zeggen tenslotte ook Parijs i.p.v. Parie (Paris). Vanmorgen een heerlijke wandeling gemaakt langs het strand: eb. Daarna lunchen, de supermarkt in Nelson bezocht en getankt bij onze vrienden van BP.

En nu naar Nelson national airport om ons prinsesje op te halen. De vliegreisduur van Christchurch naar Nelson bedraagt circa 50 minuten. De grotere plaatsen in NZ zijn allemaal met elkaar verbonden met een druk vliegtuignetwerk. Ze vliegen met propellorvrliegtuigen, waarvan ik dacht dat het Fokker Friendships zijn. Tessa heeft het opgezocht en het zijn Bombardciers Q300 (Franse??). Tessa heeft ons vanuit het vliegtuig zien staan op het platform: Maria met een roze pet en Kees met een helderblauw shirt aan. Tessa ingeladen in de camper en naar de camping. Lekker wijntje uit NZ gedronken en hiermee de gezamenlijke vakantie gestart.

Net mama Dekker uitgebreid gesproken en ze vindt het maar niks al die kinderen in het buitenland: Noorwegen - NZ - Frankrijk. Ze voelt er zich onbehaaglijk bij, maar het is maar tijdelijk. We komen allemaal terug naar Nederland.

26-02 Op weg naar Marahau/ Abel Tasman nationaal park. Vanuit de auto heeft Tessa de camping en de watertaxi geregeld. Zonder onze Tessa zou het allemaal niet zo soepel verlopen. Aangekomen op de camping in Marahau hebben we ons snel geïnstalleerd en een leuke strandwandeling gemaakt. Prachtige goudgele stranden in een schitterende baai. De watertaxi: er loopt een coastrack in het Abel Tasman. Dit pad is zo'n 40 km lang, dus te lang om heen en weer te lopen. En daar hebben ze iets op bedacht: een watertaxi. Dat is een supersnelle boot waarin zo'n 15 mensen meegenomen kunnen worden. Dan zijn er circa 5 afstap- en ook weer 5 opstapplaatsen bij het kustpad.

Om 09.00 uur hebben we ons gemeld bij de boot, die op een trailer staat en wordt voortgetrokken door een tractor. Op naar de zee waar hij met een enorme snelheid wegvaart. Onderweg nog zeeleeuwen gezien.

Wij hebben de afstapplaats Bark-bay gekozen, dat inhoudt dat we circa 25 km gaan lopen langs de kust. We blijven ons verbazen: wat een juweeltjes de doorkijkjes op de baaien die we steeds tegenkomen. Het pad wordt weer gekenmerkt door natuurpracht: bloemen - varens - vogels (loopkippen). We hebben ook een stuk strand bij eb moeten doorwaden. Dus de loopschoenen uit. Uiteindelijk zijn we, voldaan, om 17.00 uur weer thuis na de mooiste wandeling ooit die we gemaakt hebben. Vanuit de camper met WIFI de boot naar het noordereiland geregeld: 01 maart om 08.00 uur heen en op de 14e maart om 08.00 uur weer terug. (actie Tessa). En de 14e is ze jarig!!

1. Daphne:
    27 februari 2018
    De mooiste wandeling ooit: nou dat moet wel heel prachtig zijn!!! Heerlijk hoor! Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen op het noorder eiland.
    En Tessa... Op 14 maart zo vroeg terug vliegen.. WHY??
  2. Kees en Maria Dekker Brinkhuis:
    27 februari 2018
    Nee, niet terugvliegen op de 14e maart, maar de boottocht terug naar het Zuidereiland. We vliegen terug op de 18e maart en zijn terug op de 19e in Nederland.
  3. Daphne:
    28 februari 2018
    Ahhh ik dacht dat tessa dan al eerder terug ging..
  4. Zoon:
    28 februari 2018
    Bombardier is Canadees, maar dat terzijde. Ben benieuwd naar wat jullie op t noordereiland gaan zien en beleven.